Articolele mele din RedUTA

Dor de marketing

Cap.I:

Sunt un turist român ce se îndreaptă spre un binemeritat concediu in Vest. Austria, Slovenia, Italia… nu contează. Opresc in Arad. Un ultim plin de benzină şi o gustărică înainte de autostrăzile civilizaţiei occidentale.

Am auzit de Arad. Vorbeau parinţii. Despre un magician pe nume Petschovski. Despre o echipă, UTA ce are cele mai multe titluri de campioană din provincie. Mie îmi place fotbalul. Hmmm… ar fi frumos sa am o amintire din Arad. Deci cu UTA. Si ce de magazine aici în centru! Ia să văd… nimic cu UTA… nimic cu UTA… Nimic cu UTA???

Păcat, dar e momentul să merg mai departe. Spre concediul meu. Ah! Uite un centru comercial mare! Hai ca mai opresc un pic, acuma chiar aş vrea sa găsesc un tricou, un fanion, ceva cu UTA. NIMIC???

Ce ciudat…

Cap.II

Sunt fan al echipei locale. E mic orăşelul meu, e mică echipa mea. Dar azi e o zi mare! Jucăm cu UTA! La ei acasă. L-am luat cu mine si pe prietenul meu. Nu e el prea interesat de fotbal, dar când i-am povestit cine e UTA în fotbalul românesc, n-a mai ezitat. Vrea musai să-şi cumpere un tricou cu campioana provinciei. I-ar place şi o poză cu una din titlurile câştigate. Speră chiar sa găsească un fanion de la meciul cu Feyenord. Fanionul nu ştiu dacă-l găseşte, ca avem tren şi nu putem sta prea mult în Arad. Şi eu o să-mi iau un tricou cu UTA! Sigur nu se supără pe mine prietenii din galerie. Şi ei ştiu cine e UTA!

Hmmm… ne-am întors de la Arad cu măinile goale. Era un gemuleţ mic acolo la stadion unde se vindea câte ceva, dar… nu este magazin UTA în Arad??? Prietenul meu e dezamăgit.

Ce ciudat…

Cap.III

Hello! My team are azi meci în Romania. Arad, Romania. E meci amical, de pregătire, dar eu îmi urmez echipa peste tot. Jucăm cu UTA. Am încercat să aflu câte ceva despre UTA asta. Incredible! E o mare echipă adversara noastră de azi! 6 titluri naţionale! Waw! 2 cupe naţionale! Super!

Trebuie să-mi cumpăr amintiri cu această echipă! It’s a must!

Nothing??? Nici un shop al echipei in acest oraş drăguţ???

How strange…

Cap. IV

Sunt fan UTA. Iubesc UTA. UTA, frumosul copil al Aradului. Umblu prin oraş, pe malul Mureşului. Intru în magazine, în centre comerciale. Mă răcoresc cu un suc intr-o cofetărie. Da, toate astea în Arad. Am un fular cu UTA la gât. Oamenii mă privesc cu bunăvoinţă dar şi cu curiozitate. În toate aceste locuri, sunt singurul “obiect” pe care scrie UTA. UTA e iubită aici, dar pare să fie o iubire interzisă.

Ce ciudat…

Concluzie

Se spune că marketing-ul a fost inventat de capitalişti.

Aşa să fie?

In anii ’70, se găseau în Arad inclusiv tricouri UTA pentru copii. Frumoase, foarte frumoase. Pentru UTA cel puţin, marketing-ul “comunist” era net peste cel de azi. Eu mă uit uimit la pozele cu acele tricouri. Şi mă gândesc ce normal mi s-ar părea să vad în parc copii îmbrăcaţi asa…

De ce nu e Aradul plin de însemnele UTA-ei?

UTA, frumosul copil al Aradului, e dezbrăcat. Are nevoie de tricouri, de şepci, de căciuli, de fulare, de pantaloni, de căni, de mărţişoare, de brelocuri, de pareo, de plase, de farfurii, de calendare, de fanioane, de prosoape, de stickere etc etc etc. Toate cu însemnele UTA !

UTA are nevoie de un departament de marketing. Profesionist. Acum.

UTA merită un departament de marketing. Profesionist. Acum.

Altfel, frumoşii ani ’70 vor continua să ne dea lecţii. Şi nu doar de performanţă sportivă.

Lasă un răspuns

