Articolele mele din RedUTA

La mulţi ani, draga mea!

La mulţi ani, draga mea!

Şi e din nou aprilie. 18 aprilie. E ziua ta, doamna mea în alb şi roşu!

64 de ani… E mult? E puţin? Niciunul din cei ce scriem aici nu am ajuns această vârstă. Deja sunt ani de când cineva te-a numit “Batrâna Doamnă a fotbalului românesc”. Ciudat cum s-au schimbat vremurile! Cel ce te numise aşa te privea cu respect şi admiraţie. Iar azi… azi trăieşti vremuri grele (şi) din cauza nesimţirii fiului său.

64 de ani… E mult? E puţin? Da, sunt destui cei care spun că e mult. Că vremurile in care erai tânără si admirată s-au dus. Şi ca nu se vor mai întoarce. Că nu mai e loc pentru tine în lumea de azi.

Să-ţi spun ceva, doamna mea: Tu nu te-ai schimbat! Tu esti aceeaşi. Şi acum, ca şi acum 60, 50, 40, 30, 20, 10 ani, ai în jurul tău admiratori. Care îşi declara dragostea faţa de tine. Şi care se bucura de încă un an alături de tine. Poate că suntem mai puţini decât acum 30 de ani. Dar suntem aici, şi venim să-ţi urăm din toată inima noastră o viaţă lungă şi frumoasă.

Tu, draga mea, eşti aceeaşi. Dar noi, oamenii, ne-am schimbat. Şi nu în bine. Acum 50 de ani, în oraşul tău erau oameni care te iubeau. Şi mai erau oameni care îşi duceau traiul fără tine. Acum? Acum sunt mulţi care vor să câştige de pe urma ta. Bani. Influenţă. Voturi.

Ei nu te iubesc, pentru ei 18 aprilie e o zi obişnuită din calendar. Dar respectul e cel ce dispare încetul cu încetul. Dragostea nu e o obligaţie, au fost, sunt şi vor fi oameni pentru care tu, draga mea, nu vei însemna nimic. Dar vai! Cum s-au adunat vulturii în jurul tău! Cum apar în preajma ta oameni mărunţi dornici să facă o poză cu tine, poză pe care apoi s-o vândă în talcioc!

Iar noi, noi ce te iubim? Cei ce te purtăm cu noi peste tot? Nici noi nu ne putem lăuda cu mare lucru. Ne uităm unii la alţii, mâhniţi de lucrurile rele ce se întâmplă în jurul tău. Mâhniţi că nu reuşim să facem mai mult pentru tine, doamna mea. Că nu ştim, că nu putem să facem mai mult.

Dar un lucru e cert: nu te vom părăsi! Şi, pe cât putem, nu vom mai lăsa pe nimeni sa-ţi facă rău!

64 de ani… E mult? E puţin? Eşti tânără şi frumoasă, draga mea! De unde ştiu asta? Simplu, mă uit la copiii tăi. Tot timpul ai avut copii frumoşi. Ca a fost vorba de Peci sau de Bimbo, de roscatul Flavius sau de “dulapul” Marcel, toţi au fost copiii tăi. Şi aş obosi să-i numesc pe toţi!

Da, şi azi, tu, tânara mea doamnă, ai copii frumoşi. Că e vorba de Ţucu sau de Copil, ei sunt doar doi dintre fii tăi. Dacă vor creşte pe măsura promisiunilor, vor ajunge departe. Şi tu, şi eu, şi noi ne vom mândri cu ei! Şi tu vei avea alţii. Cel puţin la fel de frumoşi.

E ziua ta! La mulţi, mulţi, mulţi ani doamna mea cea veşnic tânără!

Lasă un răspuns

