Am vizitat

Muzeul de Artă Timişoara – tribut Corneliu Baba

Am vizitat sâmbătă, 28.09.09, Muzeul de Artă Timişoara. Spre marea mea ruşine, recunosc că a fost prima dată când am intrat in acest muzeu.

Am început cu expoziţiile de la parter, una dedicată muncii de restaurare a operelor de artă (o meserie grea, importantă şi mult prea puţin băgată în seamă) şi una de artă fotografică.

Nu sunt pasionat de fotografie. Poate şi din acest motiv, arta fotografică franţuzească expusă la muzeu mi s-a părut de … văzut pe fugă.

Am continuat cu partea de artă contemporană. Acest „tip” de artă îmi este chiar mai greu digerabilă decât fotografia. Am remarcat câteva desene geometrice interesante şi … cam atât. Cu tot respectul pentru expozanţii din această galerie, am simţit ca vizita mea la Muzeul de Artă este o crasă pierdere de vreme.

Dar…

Dar apoi am ajuns la colecţia Baba! Şi toată percepţia mea despre această vizită s-a schimbat! Complet!

E o bucurie sufletească imensă sa admiri picturile lui Corneliu Baba. M-au impresionat seriile „Spaima” şi „Regele nebun”, cu o influenţă evidentă de la Goya. Pictura cu câinele în lesă din seria „regele nebun” e superbă. Portretele, fie ale soţiei sale, ale lui Enescu, a lui Sadoveanu, a lui Arghezi sau autoportretele sunt extraordinare. M-a impresionat în mod deosebit autoportretul artistului din 1991. Emană atîta bucurie de viaţă si creaţie artistică! Aş mai menţiona seria „Ţăranii” precum şi încă o pictură care mi-a muiat sufletul, „Doamna K si copiii”.

Mergeţi, dragi prieteni, la Muzeul de Artă Timişoara. Vizitaţi ce galerii şi expoziţii doriţi în acest muzeu. Dar rezervaţi-vă timp şi intraţi să admiraţi colecţia Baba. Veţi pleca de acolo mai bogaţi şi mai zâmbitori. V-o garantez!

4 gânduri despre „Muzeul de Artă Timişoara – tribut Corneliu Baba

Lasă un răspuns

