Gânduri despre lume

Mândrie şi prejudecată la români – episodul Dacia

Conform cu datele publicate de ACEA (Asociţia Constructorilor Europeni de Automobile), Dacia este marca cu cea mai mare creştere (în Europa) pe primele 10 luni ale 2009: +24,5%. O creştere spectaculoasă într-un an de criză.
Cifrele devin de-a dreptul şocante când comparam rezultatele pe zona de vest a Europei (creştere de 91,4%) cu cele din România (scădere de 46,8%)!

Cum se poate explica această diferenţă? Nu se pricep vesticii la maşini? Mă îndoiesc. Nu se pricep românii la maşini? Nici asta nu cred.

Şi atunci?
Ei bine, cred că factorul emoţional este răspunsul.

Nemţii cumpără o maşină care să răspundă nevoilor lor. Care pot fi şi nevoi de ordin social. Astfel, la ei, este la fel de absurd un student cu un A8 nou-nouţ cât şi un manager de corporaţie cu o Skoda Fabia. Prin urmare, in Germania există o piaţă auto, piaţă pe care au loc atât produsele Mercedes cât şi produsele Dacia. Iar faptul ca maşinile Dacia se vând bine, ne arată că este vorba de produse corect poziţionate pe această piaţă. Simplu şi clar.

Dar ce cumpără românul?
Din păcate, ca în multe alte ocazii, românul acţionează emoţional. Mergeţi pe orice forum unde se discută subiectul „Dacie nouă contra Second Hand nemţesc”. Veţi găsi păreri total opuse, jigniri reciproce, cuvinte grele… ce mai, parcă s-ar discuta despre alegerile prezidenţiale!

La maşini (dar şi la alte produse) constat o asociere a noţiunii de „produs românesc” cu „produs de slabă calitate”. Asta ar fi prejudecata. De asemenea, afişarea cu un produs străin e, la noi, un semn al succesului. Asta e mândria.
Şi cifrele de la începutul acestui articol ne arată limpede că românii nu se pot (încă) desprinde de aceste două „lanţuri”.

Liberi de aceste pricini de poticnire, vesticii vor continua să aprecieze produsele Dacia. Iar Duster va fi, n-am nicio îndoială, un nou succes. La ei. La noi… mai puţin. „Hai mă, doar n-o să-mi iau Dacie?!”

Oare când vom reuşi şi noi să ne eliberăm de mândrie şi de prejudecăţi?

Anunțuri

4 gânduri despre „Mândrie şi prejudecată la români – episodul Dacia

    1. Cum la ora actuală am permisul suspendat, pot spune că articolul este obiectiv 🙂
      Una peste alta, chiar cred că modul în care Renault a construit şi construieşte „brand”-ul Dacia este un exemplu de strategie şi eficienţă.

  1. Nu-i Dacia asa rea precum o descriu unii care nu o cunosc.Eu conduc Logan in fiecare zi si sunt multumit de el,si iti spun sincer k nu l-as schimba cu o masina second (mai veche de anul 1998)

    1. Asta e şi părerea mea, Dacia devine o marcă care se impune. Şi nu oriunde, ci în vestul Europei, adică unde sunt cei mai pretenţioşi clienţi.
      Dar uneori ne e greu să acceptăm ca şi românii fac lucruri bune…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s