Despre mine...

Mi-am recuperat permisul de conducere :)

Da, am avut permisul de conducere suspendat.
Da, pentru depăşirea vitezei legale. Cu mai mult de 50 km/h 😀

Recunosc că am greşit. Şi chiar nu am scuze pentru greşeala mea.
Dar iată povestea, pentru că, na, aşa e viaţa, plină de poveşti…

Circul des între Arad şi Timişoara. Drumul este foarte bun, unul din cele mai bune din ţară şi îi cunosc la perfecţie fiecare curbă şi fiecare „capcană”. Asta e pentru a spune că îmi permit să merg cu viteză pe acest traseu fără a pune în pericol siguranţa mea şi a altora.
Nu sunt un vitezoman. Da, depaşesc în mod uzual limita de viteză, dar niciodată cu mult. Sunt perfect conştient de pericolul care-l reprezintă o maşină aflată în mare viteză.
Astfel, viteza mea „de croazieră” pe ruta Arad – Timişoara este undeva la 120 – 130 km/h. Nimic spectaculos ţinînd cont de starea drumului şi de experienţa mea pe acest drum. Această viteză o „foloseam” şi când am avut Cielo, şi când am avut Nissan Primera şi acum, când am BMW. Este o viteză la care mă simt confortabil, în control şi în siguranţă.
Da, am avut momente când am mers şi mai repede (mă refer la acelaşi traseu, pentru că aici mi-am „pierdut” carnetul). Am ajuns şi spre 180 când riscam să nu ajung la timp la un meci la UTA. Dar e vorba de situaţii ieşite din comun.

Ei bine, era într-o sâmbătă şi mă grăbeam spre Arad. Faţă de o zi obişnuită, am mărit viteza de deplasare la 140 -150. Şi am ajuns cu bine.
A doua zi, duminică, iaraşi pe acelaşi drum. Dar de data asta, fără o grabă particulară. Şi atunci a apărut ispita! Am intrat, repet, fără motiv, în „plaja” 140 – 150! De ce? Nu ştiu sigur… Poate pentru că fusesem mulţumit cu o zi înainte de cum mersesem.
Şi când mergi cu 140 – 150, cam ce viteză ai când vrei să depăşeşti cât mai rapid? Pentru că, nu-i aşa?, e păcat să încetineşti daca tot ai 150…

Se pare că am atins 170. Cel puţin aşa a susţinut poliţistul care m-a oprit. Nu ştiu dacă a fost aşa, nu m-am uitat la vitezometru în timp ce depăşeam, aveam altceva mai bun de făcut. Dar fotografiile radarului susţineau afirmaţiile poliţistului 😀
Şi aşa am rămas fără carnet… Pe 90 de zile… Perioadă scurtată la 30 de zile dupa un examen din Regulament… Şi am din dreptul de a conduce…

Ce vreau să scot în evidenţă după această experienţă sunt 2 lucruri:
1.) Nici acum nu ştiu de ce, în acea duminică în care nu mă grăbeam, am mers mai repede decât de obicei. Şi asta îmi arată cât de uşor putem fi „furaţi” de viteză chiar şi fără a fi „vitezomani”
2.) Sunt bucuros că „am fost prins” practic imediat după ce mi-am schimbat obiceiurile de conducere în sensul de a merge cu viteză mai mare. Pentru că e riscant, foarte riscant, să-ţi faci un obicei sau chiar un motiv de mândrie din faptul de a circula cu viteză.

Vă rog, fiţi atenţi la viteza maşinii pe care o conduceţi. Am sute de mii de km făcuţi fără niciun eveniment major şi pot spune că e o adevărată junglă pe şoselele din România. De ce să riscaţi?

P.S.: povestea permisului meu e mai lungă. După suspendarea permisului, am contestat în instanţă procesul verbal. Am pierdut (inclusiv la recurs) pentru că judecătorul a decis să ţină cont de PV şi de pozele radarului.
Sincer, nici acum nu cred că am depăşit 150 în ziua aceea. Dar nu contează. Pur şi simplu nu aveam de ce să circul cu viteza aia…

Lasă un răspuns

