Filme

„Dr. Parnassus” – sau e Pangasius???

Se pare că e moda filmelor cu titlu lung şi „sonor”. Pentru că titlul original al acestui film este „The Imaginarium of Doctor Parnassus”. Frumos, nu?
Doar numele Parnassus mi se pare neinspirat ales, seamănă prea mult cu Pangasius care este un peşte. Un peşte care mie, personal îmi place foarte mult. Chiar mă gândeam înainte de film: „Mai bine merg la acest film sau mai bine merg la un restaurant şi savurez un file de Pangasius?”
Ei bine, am ales filmul.
Ei bine, mai bine alegeam restaurantul. Chiar dacă ar fi fost ceva mai scump.

Filmul e foarte promiţător la prima vedere:
Are o poveste de natură fantastică, ceva care să prindă la public: un călugăr de tip tibetan din ceva vârf de munte acoperit de nea este ispitit de diavol la un şir de pariuri. Şir care nu se mai termină pentru că diavolul doreşte să-şi bată joc de călugăr pentru vecie.
Distribuţia sună şi ea fantastic: Johnny Depp, Heath Ledger, Jude Law, Colin Farrell, Christopher Plummer, Tom Waits. Tare, nu?

Dar rezultatul e o mare păcăleală:
Călugărul gândeşte foarte simplist, îşi caută soluţile în cărţi de joc şi în alcool, toţi ceilalţi par să fie mai învăţaţi decât el. Are un prieten pitic care este într-adevăr înţelept dar care aminteşte mai mult de greierele lui Pinocchio decât de un personaj complex de film.
Iar distribuţia… Ei bine, eu am mers la acest film convins că prezenţa lui Depp e o garanţie a succesului. Rămân la această părere pentru că Johnny a jucat cam 2 minute în acest film!

Şi 2 minute sunt arhisuficiente pentru a sintetiza învăţăturile acestui film: Nu pariaţi cu diavolul, veţi pierde chiar şi când veţi câştiga. De fapt, cel mai bine e să nu aveţi nimic de a face cu el. Şi nici să nu pariaţi. Niciodată…

4 gânduri despre „„Dr. Parnassus” – sau e Pangasius???

    1. Foarte posibil, nu am defel pretentia ca ma pricep.
      De altfel, asta se aplica la toate filmele pe care le-am comentat pe acest blog.
      Sunt doar parerile mele, nimic in plus, nimic in minus.
      La fel, daca cineva isi exprima alte pareri despre subiect printr-un comentariu, le las asa, nimic in plus, nimic in minus.
      Am o singura „pretentie”: fara comentarii la adresa autorului sau a altor comentatori.

Lasă un răspuns

