Maşini

Ultimii 5 ani în Europa auto – mică analiză

Am găsit pe http://www.hotnews.ro o statistică interesantă a vânzărilor de maşini în Europa. Mai exact din 25 de ţări din UE, fără Cipru şi Malta, plus Islanda, Norvegia şi Elvetia (statele ce fac parte din EFTA).

Iar statistica arată aşa:

Din prima putem observa efectul crizei economice: în 2010 s-au vândut în Europa cu 2 milioane de masini mai puţin ca în 2006 (13,78 milioane faţă de 15,78 milioane). Mai mult, observăm o scădere şi în 2010 faţă de 2009 ceea ce ne arată că piaţa auto din Europa nu a ieşit încă din criză. Poate în 2011…

Dar să intrăm un pic în detalii…

Întâi să observăm că 3 mărci din acest clasament nu au avut scădere în niciunul din cei 5 ani analizaţi!
Este vorba de Citroen, Dacia şi Skoda.
Interesant! Toate aceste mărci auto fac parte din concerne mari unde nu sunt marca principală. Astfel, Citroen se construieşte „în umbra” Peugeot, Skoda la Vokswagen şi Dacia la Renault.
Mai mult, toate aceste mărci au o imagine mai mult sau mai puţin „low cost”, cel puţin faţă de „colegele” de concern.
Şi cred că putem să desprindem prima concluzie:
Un produs corect calitativ, industrializat cu o mare atenţie la costuri şi comercializat cu o marjă de profit de bun simţ va avea întotdeauna succes atât în vremuri prospere cât şi pe timp de criză.

Şi hai să aruncăm o privire la „tripleta premium”: Audi – BMW – Mercedes!
Remarcăm două aspecte:
– în cei 5 ani în care vânzările totale au scăzut, vânzările cumulate a celor 3 a crescut (de la 13 milioane în 2006 la 13,2 milioane în 2010)
– clasamentul vânzarilor premium s-a „întors” în cei 5 ani: Dacă în 2006 ordinea era Mercedes – BMW – Audi, iată că piaţa europeană din 2010 ne dă clasamentul Audi – BMW – Mercedes
Cred că această „răsucire” a clasamentului arată succesul Audi în a se poziţiona ca „medie” a celor 2 concurenţi, oferind compromisul ideal între confort (tradiţional Mercedes) şi sportivitate (tradiţional BMW). Şi totul ambalat într-un pachet avansat tehnologic plus o finisare fără cusur.
Mercedes a plătit timpul pierdut cu încercarea de a oferi şi „altceva” în afara valorilor tradiţionale. Dar Smart, B Klasse şi, parţial, A Klasse nu au reuşit să fie percepute ca… Mercedes.
BMW s-a descurcat excelent în ciuda faptului ca a fost depăşi de Audi. Dar managerii BMW au anticipat că piaţa limuzinelor sportive nu are mari perspective de creştere în Europa, aşa că s-au orientat spre piaţa americana. Acolo este actualmente ţinta principală a BMW.
Una peste alta, a doua concluzie pe care o putem desprinde din acest clasament se referă la produsele premium şi sună cam aşa:
Europenii sunt tradiţionalişti şi adoră calitatea superioară. Iar criza economică, în ciuda panicii, nu a fost încă suficient de „mare” încât sa afecteze vânzările de produse de calitate superioară. Acest tip de produse se vor vinde foarte bine (în Europa) până în momentul unei crize cu adevărat catastrofale!

Şi nu pot să închei fără a spune cu mândrie: Bravo Dacia!

Anunțuri

2 gânduri despre „Ultimii 5 ani în Europa auto – mică analiză

  1. Buna analiza, ramane un dar …
    totul se duce pe apa sambetei in momentul in care conduci o Dacia Sandero nou nouta …. entuziasmul dispare dupa aproxmativ …… 2 viraje. E … aici intervine corectia calitatii …

    1. Ei na, pretenţiosule! 😛
      Personal nu cred că virajele alea îţi aduc mai multă satisfacţie într-o Fabia sau C3 cu ceva motoraş de 1000 cmc.
      E evident că între cele 2 grupe de maşini de care vorbeam sunt diferenţe calitative foarte mari. Dar amândouă au loc pe piaţă. Şi fiecare grup în sine constituie o ofertă coerentă şi corectă. Cei mai atinşi de criză au fost cei ce au avut diferenţe prea mari între preţ şi valoare…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s