Gânduri despre lume

Adio, Steve Jobs

Probabil că azi acest titlu va apare pe zeci de mii de bloguri şi va inunda reţelele sociale din întreaga lume.
Şi nu e de mirare.

Pentru că Steve Jobs a fost… Steve Jobs.
Chiar nu se poate spune altceva. Pentru că acest nume este astăzi mai cunoscut decât orice alt nume al unui om din generaţia ce actualmente populează Terra.
Şi pe bună dreptate!
Nu are rost să enumăr realizările domnului Jobs. Cariera sa extraordinară va putea de acum fi citită sau auzită cam peste tot. Cert e că fără el nu am fi avut Mac-urile, iPod-urile, iPhone-urile sau iPad-urile. Ca să nu mai vorbim de frumoasele producţii Pixar…

Dincolo însă de aceste obiecte rămâne un om.
Un om care nu a avut o viaţă uşoară.
Un om care a muncit din greu dar mai ales cu implicare totală.
Un om care a fost înainte de toate un vizionar dar şi un conducător.
Un om care nu s-a oprit din munca lui până în clipa în care trupul nu l-a mai ajutat.
Un om care a împins lumea IT în direcţia pe care tot el a stabilit-o!
Un om prin meritul căruia am putut beneficia de tehnologii uimitoare.
Un om de la care am putea învăţa extrem de multe.

Personal nu sunt fan al produselor Apple. În afară de un iPod (pe care l-am şi vândut) nu am găsit motive suficiente pentru a-mi cumpără vreun produs al lor. Mai ales din cauza preţului. Şi asta deşi, slavă Domnului, mi le-aş permite.
Dar asta nu mă împiedică să recunosc aportul unic pe care Steve Jobs l-a adus în lumea IT.
Şi asta nu e totul. Nici pe departe…

Pentru că, în acelaşi timp, acest trist eveniment ne dă o lecţie despre viaţă.
Pentru că acest om, atât de puternic şi influent, atât de bogat şi admirat… acst om a fost răpus la nici 60 de ani de o boală.
De o boală urâtă care iată nu alege. Nici după bani, nici după faimă, nici după merite.
Şi care ne arată cât suntem de mici şi de slabi.
Şi de trecători…

Pentru că, sunt sigur, Steve Jobs ar mai fi vrut să rămână şi să mai lucreze, să mai inoveze, să ne mai uimească. Şi noi am fi vrut aceasta…
Dar nu e după voia noastră, nu-i aşa?
Dură lecţie? Depinde de fiecare…

Adio, Steve Jobs!

Un gând despre „Adio, Steve Jobs

Lasă un răspuns

