Gânduri despre lume

Pep sau Mou? Coca sau Pepsi? sau cu ce ne irosim energiile

Am deschis acum câteva minute un articol pe net în care se vorbea ceva despre antrenorul lui Real Madrid, Jose Mourinho. Articolul era scurtuţ dar se adunaseră sub el zeci de comentarii. Plini de râvnă şi de energie, oameni din toată ţara se înghesuiau să susţină ba că Mourinho e antrenor mai bun decât Guardiola (antrenorul Barcelonei), ba invers. Nu lipseau nici invectivele, cei de părere opusă erau evident proşti şi oricum, nu pricepeau nimic.

Mi-am adus atunci aminte de alte „dispute” similare. E suficient să scrii undeva că Pepsi e mai bun decât Coca Cola (sau invers) şi hop! apare o impresionantă desfăşurare de energie.
Sau dacă spui că Android e mai bun decât iOS, wow!, iată avalanşa!
Obţii reacţii similare dacă te apuci să compari Audi cu BMW.
Şi sunt muuuuulte astfel de „subiecte hot”, subiecte în care oameni se implică de parcă viaţa lor ar depinde de rezultatul dezbaterii. Care dezbatere, desigur, nu are vreodată un rezultat concret.

Mi-am adus aminte apoi de o întâmplare de săptămâna trecută. Eram la prânz în mall, tocmai mâncasem şi şedeam liniştit pe o canapea pentru o scurtă siestă înainte de a mă întoarce la birou. Evident ce putea acompania mai bine această siestă decât un mic joc pe telefon? Telefon cu Android, btw 😛

Ei bine, în acel moment s-a apropiat de mine o tânără şi m-a rugat dacă pot să-i dau telefonul ca să sune. M-am uitat la ea, părea într-adevăr stresată. Era simplu îmbrăcată dar se vedea că încercase să se aranjeze cât mai bine. Mi-a explicat că are interviu chiar atunci şi nu găseşte firma unde are interviul, nu a reţinut nici numele bine, ştie doar că e în mall şi e un fast food.
Sigur că e plin de fastfood-uri în mall, e clar că dacă nu a reţinut numele e greu să găsească locul aşa că i-am dat telefonul dar nu m-am putut împiedica să trag cu urechea la convorbire. Dar, sincer, asta şi pentru a o ajuta să găsească locul interviului.

A început să vorbească şi la un moment dat, ca să fie sigură, a cerut persoanei cu care vorbea să-i spună exact numele fastfood-ului. Am auzit-o repetând conştiincioasă „kapa…, da, fe, da…, ce, am înţeles kapa fe ce”. Am rămas cu gura căscată cu o senzaţie de-a dreptul de fascinaţie. Nu mi-am închipuit vreodată că există persoane care la vârsta de aproximativ 17-19 ani nu au auzit de KFC!
Şi totuşi!
Iar atunci am început să compar în mintea mea câte energii ar consuma zeci de oameni la o dezbatere de genul „cine e mai bun? McDo sau KFC?” iar, pe de altă parte, eu aveam în faţă o tânără care nu auzise niciodată de KFC, pe care, evident, nu o interesa o astfel de dezbatere.
Ea spera doar să-şi găsească un loc de muncă!
Şi pentru ce pregătire avea, un loc de muncă la un fastfood i se părea ceva minunat!
Indiferent de numele acelui fastfood!
Indiferent de câte energii consumau alte persoane cu dezbateri inutile. Persoane care au, foarte probabil, o viaţă mai uşoară decât a tinerei respective.

A terminat convorbirea, am dus-o până la foodcourt, i-am arătat unde e KFC şi i-am urat succes.
Am plecat îngândurat.
Pentru că ştiam că şi eu mă „aprind” uneori în acest tip de dezbateri. Pentru că ştiam că şi eu am păreri „hotărâte” despre ce e mai „tare” între Coca şi Pepsi, între Mou şi Pep, între Android şi iOS etc. Păreri justificate, evident. Părerile cele mai bune, iarăşi evident.
Şi iată că vine o fată „simplă după vorbe, după port” şi îmi pune întrebarea „chiar contează aceste lucruri?”. Ce e mai important? Tonele mele de cunoştiinţe despre aceste subiecte? Sau speranţa acelei fete de a-şi găsi un loc de muncă (prost plătit de altfel)?
Întrebări grele, nu?
Cert e că nu cred că o să mă mai bag vreodată în dezbaterile alea de pe tot felul de forumuri…

Doamne, dă-ne înţelepciune să aflăm ce e cu adevărat important!

8 gânduri despre „Pep sau Mou? Coca sau Pepsi? sau cu ce ne irosim energiile

  1. raspuns corect: Pep si Pepsi 🙂
    astfel de dispute, controverse sunt insasi viata noastra cea de toate zilele. de ce se intampla asta? habar n-am , dar se intampla si nu le putem opri decat daca ne izolam complet fata de societate. mai avem o speranta doar daca reusim sa nu ne implicam si sa privim disputele astea ca pe un exercitiu de retorica, de inventivitate, de logica sau mai bine cu umor si detasare totala

    1. 🙂 sunt de acord in totalitate cu alegerile tale 🙂
      Si asta pentru ca …………………………………………………………………… hop! ma opresc 😀
      Cert e ca da, treburile astea chiar ajung, nu stiu cum, sa faca parte din viata noastra.
      Si timpul consumat in disputele astea … de unde-l mai luam inapoi? 😦
      ofofofofof

Lasă un răspuns

